Ülesanded ja struktuur

Häirekeskus on valitsusasutus Siseministeeriumi valitsemisalas, mis loodi iseseisva asutusena 1. jaanuaril 2012. Häirekeskuses vastatakse hädaabinumbri 112 ja riigiinfo telefoni 1247 kõnedele. 2023. aastal lisandus kolmanda põhiteenusena kriisiinfo - erakorraliste sündmuste korral jagame elanikele usaldusväärset kriisiinfot ja käitumisjuhiseid ning saadame välja ohuteavitussõnumeid EE-ALARM.

Abivajajaid teenindavad Häirekeskuse neli regionaalset keskust:

  • Põhja Keskus (Osmussaare 2, Tallinn);
  • Lääne Keskus (A. H. Tammsaare puiestee 61, Pärnu);
  • Ida Keskus (Rahu 38, Jõhvi);
  • Lõuna Keskus (Jaama 207, Tartu).

Kõik keskused võtavad vastu ja teenindavad hädaabiteateid üle Eesti. Kõnele vastab kõige kauem vaba olnud päästekorraldaja või operaator – see tähendab, et kui kõne tuleb Tallinnast, võib sellele vastata päästekorraldaja või operaator Tallinnas, Tartus, Jõhvis või Pärnus. Operatiivteenistuste appi saatmisel on tööjaotus regioonipõhine. Keskuste töösaalides töötavad Häirekeskuse päästekorraldajad, logistikud (kes saadavad välja kiirabi ja päästet) meedikud (kelle ülesanne on anda kiirabi saabumiseni esmaabi) ja 1247 operaatorid ning Politsei- ja Piirivalveameti operatiivteabeteenistuse korrapidajad (kes saadavad välja politseijõudusid). Hädaabinumbrile 112 tehakse aastas üle miljoni kõne, millest abi saadetakse välja alla pooltel juhtudel (ca 63% kiirabi, 32% politsei ja 5% päästesündmustele).

Häirekeskus kuulub Euroopa hädaabinumbreid ühendava Euroopa hädaabinumbri assotsiatsiooni (European Emergency Number Association ehkEENA).

Häirekeskuses töötavad nii päästeteenistujad (eriteenistujad) kui ka töölepingulised töötajad. Kokku on Häirekeskuses üle 230 töötaja, kellest ligi 90% on naised ja enam kui 80% töötab eesliinil ehk regionaalsetes keskustes. 

Häirekeskuse struktuur ja struktuuriüksuste põhiülesanded on määratletud Häirekeskuse põhimääruses, mis on leitav Riigi Teatajast.

Osakondade põhimäärused:arendusosakondkommunikatsiooniosakond, personaliosakond, Põhja Keskus, Lõuna Keskus, Ida Keskus ja Lääne Keskus.

Häirekeskuse töötajate ja teenistujate ametijuhenditega on võimalik tutvuda järgmistel linkidel: päästekorraldaja, logistik, meedik, kriisijuht, kommunikatsiooniosakonna juht, grupijuht, keskuse juht, operatiivjuht, administratiivjuht, arenduse juhtivekspert (politsei- ja pääste), arendusekspert (meditsiin), arenduse juhtivekspert (meditsiin), arendusekspert, sotsiaalvaldkonna ekspert, analüütik, põhiteenuste arendusekspert, tootejuht, tootejuhtteenusehaldur, kriiside ja toimepidevuse ekspert, andmehalduse eksperdi ametijuhend.

Vastavalt avaliku teenistuse seaduse paragrahvile 119, avalikustatakse alates 2015. aastast ametnike palgaandmed rahandusministeeriumi veebilehel.