Aita ennast ja teisi
Kui helistad numbrile 112
- Hädaolukorras helista alati kõigepealt 112-le, mitte näiteks lähedastele!
- Helistades 112 püsi liinil. Kui katkestad kõne, siis liigud ootejärjekorra lõppu.
- Ütle mis, kus ja kellega juhtus. Kindlasti maini, kas on vigastatuid. Vasta lisaküsimustele!
- Kuula päästekorraldaja juhiseid ning vasta tema küsimustele kiiresti ja võimalikult täpselt.
- Võimalusel otsi välja abivajaja ID-kaart ja regulaarselt kasutatavad ravimid.
- Tea alati oma asukohta! Pane eelnevalt kirja oma täpne asukoht ja teejuhatus, eriti viibides uues kohas või kasuta nutitelefoni asukoha määramiseks (vaata õpetust).
- Kui sul onlemmikoom, siis pane ta enne abi saabumist kinni.
Vaata siit, kuidas õpetada lastele numbrile 112 helistamist.
Kuidas kutsuda abi kui mobiililevi ei ole?
Kui viibid hoones, mine majast välja – õues võib levi olla parem.
Proovi teiste operaatorite telefonivõrke. Selleks eemalda mobiiltelefonist SIM-kaart või tee telefonile taaskäivitus. PIN-koodi sisestamise asemel helista hädaabinumbrile.
Kui helistamine ei õnnestu, proovi saata hädaabinumbrile 112 SMS, mis sisaldab aadressi, kuhu abi saata ning selgitust, millist abi vajatakse.
Tea, kus asub lähim politseijaoskond, päästekomando või kiirabijaam. Nendel asutustel on ühendus Häirekeskusega, mistõttu tuleks võimalusel pöörduda kriisiolukorras abi kutsumiseks sinna.