Aita ennast ja teisi

Kui helistad numbrile 112

  • Hädaolukorras helista alati kõigepealt 112-le, mitte näiteks lähedastele!
  • Helistades 112 püsi liinil. Kui katkestad kõne, siis liigud ootejärjekorra lõppu.
  • Ütle mis, kus ja kellega juhtus. Kindlasti maini, kas on vigastatuid. Vasta lisaküsimustele!
  • Kuula päästekorraldaja juhiseid ning vasta tema küsimustele kiiresti ja võimalikult täpselt.
  • Võimalusel otsi välja abivajaja ID-kaart ja regulaarselt kasutatavad ravimid.
  • Tea alati oma asukohta! Pane eelnevalt kirja oma täpne asukoht ja teejuhatus, eriti viibides uues kohas või kasuta nutitelefoni asukoha määramiseks (vaata õpetust).
  • Kui sul onlemmikoom, siis pane ta enne abi saabumist kinni.

Vaata siit, kuidas õpetada lastele numbrile 112 helistamist.

Kuidas kutsuda abi kui mobiililevi ei ole? 

  • Kui viibid hoones, mine majast välja – õues võib levi olla parem.

  • Proovi teiste operaatorite telefonivõrke. Selleks eemalda mobiiltelefonist SIM-kaart või tee telefonile taaskäivitus. PIN-koodi sisestamise asemel helista hädaabinumbrile.

  • Kui helistamine ei õnnestu, proovi saata hädaabinumbrile 112 SMS, mis sisaldab aadressi, kuhu abi saata ning selgitust, millist abi vajatakse.

  • Tea, kus asub lähim politseijaoskond, päästekomando või kiirabijaam. Nendel asutustel on ühendus Häirekeskusega, mistõttu tuleks võimalusel pöörduda kriisiolukorras abi kutsumiseks sinna.