Riigiinfo telefon 1247

Kriisiinfo telefon

Kriisiinfo telefon (KRIT) on teenus, mille abil saavad elanikud kriisi korral küsida täiendavat teavet ja käitumisjuhiseid 1247 telefoniliinile helistades. 1247 numbrile helistamine on elanike jaoks tasuta.

Kriisiinfo telefonile saavad elanikud helistada ööpäevaringselt ning see käivitub, kui kriisi lahendamist juhtiv kohalik omavalitsus või riigiasutus selleks häirekeskusele ettepaneku teeb. Seni on KRIT teenus käivitatud näiteks COVID-19 pandeemia ajal, Kuressaare joogivee kriisi korral või Suur-Sõjamäe jäätmejaama põlengust tekkinud mürgise suitsu tõttu.

Kriisiinfo telefoni käivitamisest teavitab elanikke kriisi juhtiv kohalik omavalitsus või riigiasutus.

Numbrile 1247 saavad elanikud helistada ka siis, kui parasjagu mõnda kriisi käimas ei ole – siis toimib liin tavapärase riigiinfo telefonina. Riigiinfo telefonilt saab küsida ja anda infot maantee, pääste ja keskkonna alastes küsimustes ning PPA dokumentide taotlustega seotud teemades. Tegemist on hädaabinumbri 112 kõrval tegutseva infonumbriga, mis pakub ööpäev läbi infot ja nõu olukordades, mille puhul ei ole ohus elu, tervis ja vara. 1247 operaatorid jagavad teavet eesti, vene ja inglise keeles.

Häirekeskus kutsub kõiki kohalikke omavalitsusi ja riigiasutusi kriisiinfotelefoni teenuse koostöölepet sõlmima.

TagasiEE-alarm ehk ohuteavituse sõnumidEdasi Miks riigiinfo telefon loodi?