Kuidas abi sinuni jõuab?

Häirekeskus on sinu esimene abistaja, kui tahad appi kutsuda kiirabi, päästjaid või politseid ning kui vajad või soovid anda infot. 112-kõnele vastab Häirekeskuse päästekorraldaja, abi- ja infonumbritele vastavad vanemspetsialistid.

Häirekeskuse tööprotsess

Sinu hädaabikõnele vastatakse Tallinnas, Tartus, Pärnus või Jõhvis, olenemata sellest, kust helistad. Kõnele vastab esimene vaba päästekorraldaja.

Päästekorraldaja selgitab esmalt välja, MIS JUHTUS ja KUS JUHTUS, ehk milline on abivajadus ja kus on sündmuse asukoht ning sisestab selle teabe infosüsteemi. Päästekorraldaja annab sündmusele ohuhinnangu, arvestades abivajaja seisundit, sündmuse ohtlikkust ning muid asjaolusid. Ohuhinnangu andmisel lähtume Päästeameti, Politsei- ja Piirivalveameti ning Terviseameti poolt ette antud juhistest.

Et abi jõuaks abivajajani võimalikult kiiresti, teevad ühe sündmusega paralleelselt tööd mitu Häirekeskuse töötajat. Sel ajal, kui kõnele vastanud päästekorraldaja kogub veel sündmuse kohta lisainfot, saadab Häirekeskuse logistik vajadusel välja kiirabi ja päästjad. Kui on vaja politsei abi, saadab selle välja Häirekeskusega samas töösaalis töötav Politsei- ja Piirivalveameti politseikorrapidaja. Alates 2018.aasta aprillist kolisid Põhja keskuse töösaali ka Merevalvekeskuse töötajad, keda politsei kaasab vajadusel Eesti piiriveekogudel toimuvate sündmuste korral.

Kiiret sekkumist vajavate sündmuste lahendamiseks oleme määranud ajalised kriteeriumid. Kui selgub, et ohus on inimese elu, tuleb esmane vajalik info vastu võtta 60 sekundi jooksul ning väljasõidukorraldus abiandjatele anda 30 sekundi jooksul.

Abi- ja infotelefonide teenus töötab ööpäevaringselt. Telefonile vastavad Häirekeskuse vanemspetsialistid, kes vahendavad infot mitteaegkriitiliste probleemide puhul. Täpsemalt saad abi- ja infotelefonide kohta lugeda siit.