Aita ennast ja teisi

Kuidas kutsuda hädaolukorras abi kui puudub mobiililevi

Hädaabinumbrile helistamiseks on vaja mobiillevi. Kui mobiilside ei tööta, ei saa valida ka hädaabinumbrit 112.

Kui mobiilside on häiritud, kuid vajad kiiresti abi, proovi esmalt lahkuda hoonest ja helistada õuest – seal võib olla parem levi.

  • Kui endiselt ei saa helistada, siis võta telefonist välja SIM-kaart ja proovi uuesti. SIM-kaardi eemaldamisel hakkab telefon automaatselt otsima võrku, millega liituda, ning teise operaatori võrgus võib signaal olla tugevam.
  • Kui helistamine ei õnnestu, proovi saata hädaabinumbrile 112 SMS, mis sisaldab aadressi, kuhu abi saata ning selgitust, millist abi vajatakse. SMSi teel abi kutsumine võib olla alternatiiv ajal, mil tavaline häälkõne ei õnnestu.
  • Iga inimene peaks teadma, kus asub lähim politseijaoskond, päästekomando või kiirabijaam. Nendel asutustel on ühendus Häirekeskusega, mistõttu tuleks võimalusel pöörduda kriisiolukorras abi kutsumiseks sinna.