Häirekeskusele möödusid jaanipühad küll töiselt, kuid 112-le tehtud kõnede hulk oli tavapärane

𝗛𝗮̈𝗶𝗿𝗲𝗸𝗲𝘀𝗸𝘂𝘀 𝗼𝗹𝗶 𝗸𝗮 𝘁𝗮̈𝗻𝗮𝘃𝘂𝘀𝘁𝗲𝗹 𝗷𝗮𝗮𝗻𝗶𝗽𝘂̈𝗵𝗮𝗱𝗲𝗹 𝘃𝗮𝗹𝗺𝗶𝘀 𝗸𝗼̃𝗿𝗴𝗲𝗺𝗮𝗸𝘀 𝗸𝗼̃𝗻𝗲𝗸𝗼𝗼𝗿𝗺𝘂𝘀𝗲𝗸𝘀 𝗵𝗮̈𝗱𝗮𝗮𝗯𝗶𝗻𝘂𝗺𝗯𝗿𝗶𝗹𝗲 𝟭𝟭𝟮, 𝗸𝘂𝗶𝗱 𝗸𝗼̃𝗻𝗲𝗷𝗮̈𝗿𝗷𝗲𝗸𝗼𝗿𝗱𝗮𝘀𝗶𝗱 𝗲𝗶 𝘁𝗲𝗸𝗸𝗶𝗻𝘂𝗱 𝗷𝗮 𝗸𝗼̃𝗶𝗸 𝗽𝗼̈𝗼̈𝗿𝗱𝘂𝗷𝗮𝗱 𝘀𝗮𝗶𝗱 𝗸𝗶𝗶𝗿𝗲𝗹𝘁 𝗮𝗯𝗶.

Häirekeskuse arendusosakonna teenuste juht Karmen Oks sõnas, et tänavused jaanipühad üheskoos eelneva nädalavahetusega möödusid Häirekeskuse jaoks rahulikult. „Kui hädaabinumbri kõnekoormus on sel aastal olnud keskmiselt ööpäevas 2700 kõnet, siis jäi see ka jaanide ajal samale tasemele. Kõne ootejärjekordasid ei tekkinud ning hädaabikõnedele vastati keskmisel 4,5 sekundi jooksul.“

Ta lisas: „Enim kõnesid ehk ligi 3000 saime 23. juunil, kuid otseselt sündmustega seotud oli sel päeval jällegi kõige vähem ehk tehtud kõnedest 63% puhul oli vaja kiirabi, politsei või pääste sekkumist.“

Ajavahemikul 22.–24. juuni helistati enim hädaabinumbrile seoses erinevate rindkerevalu ja südamehaiguste ning kõhu- ja seljavaludega. Politsei väljakutsetest moodustasid suurema osa joobes inimestega seotud probleemid, (lähisuhte)vägivalla juhtumid ning öörahu rikkumised. Päästjatele laekus neil päevil enim väljakutseid tulekahjude kohta väljaspool hooneid.

Riigiinfo telefoni töiseim päev oli 23. juuni, mil enim küsiti infot inimeste kohta, kelle politsei oli kainenemisele või arestimajja toimetanud. Lisaks uuriti, kas teenindused töötavad, anti teada kaotatud ja leitud rahakottidest ning teavitati petukõnedest.

Hedy Tammeleht
Kommunikatsiooniekspert
56489065