Häirekeskuse riigiinfo telefon 1247 ootab oma ridadesse vabatahtlikke
Jätkuva tervisekriisi lahendamise üheks oluliseks lüliks on ööpäevaringselt inimestele hädavajalikke vastuseid pakkuv riigiinfotelefon 1247, mille teenindamiseks ootab Häirekeskus appi vabatahtlikke.
Häirekeskus avas Riigiinfo telefoni 1247 eelmisel kevadel, et jagada viiruse levikuga seotud infot ja olla inimestele segastes oludes toeks. Tänaseks oleme vastanud juba 137 000 kõnele, mis kinnitab, et inimesed vajavad lisaks kiire abile numbrilt 112 ka kanalit riigilt info saamiseks ja andmiseks.
„Kuigi eriolukord lõppes, jätkas 1247 oma tööd ja teenindab täna umbes 600 kõnet ööpäevas. Häirekeskuse töötajate kõrval aitavad inimestel vajalikke vastuseid leida vabatahtlikud, keda täiendavalt oma ridadesse vabatahtlikke,“ selgitas Häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela.
Täna on 1247 numbrilt küsitavate küsimuste peamiseks teemaks jätkuvalt viiruse ja selle leviku ning piirangutega seotud küsimused. Vastuseid jagatakse nii inglise kui ka vene keeles.
„Tänaseni on reaalsus see, et informatsioon viiruse leviku ja selle tõkestamise osas on pidevas muutumises. Näeme väga selgelt, et inimesed soovivad riigiga suhelda ja 1247 on selles mõttes ennast õigustanud nii vastuste jagaja kui ka segadust tekitavate teemade kogujana. Seega on see kahtlemata oluline võimalus anda oma panus kriisi lahendamisesse ja aidata neid, kes abi vajavad,“ kirjeldas Alvela, kelle sõnutsi otsib Häirekeskus oma ridadessejuurde vähemalt 100 vabatahtlikku.
Häirekeskuse vabatahtlikuks saab täites www.häirekeskus.ee ankeedi. Seejärel võetakse inimesega ühendust, et täpsemalt välja selgitada tema sobivus vabatahtlikuks. Sobival kandidaadil peab olema Eesti kodakondsus, vähemalt keskharidus ja oskus suhelda nii eesti kui ka vene keeles.