Trendid

Abi- ja infokeskus

Abi- ja infokeskuse numbritele 1313, 1345, 1524 ja 1510 helistati 2018. aastal 103 447 korda. Kõige rohkem, 42 874 kõnet, tuli kohalike omavalitsuste infotelefonile 1345. Keskkonnainfo telefonile 1313 helistati 38 376 korda, maanteeinfo telefonile 1510 helistati 14 807 korda ning kõige vähem kõnesid, 7390, tuli päästeala infotelefonile 1524. 

Keskmiselt tehti abi- ja infonumbritele 283 kõnet ööpäevas, argipäeviti oli kõnekoormus suurem kui puhkepäeviti. Keskmiselt oli ühe pikkuseks 1 minut ja 34 sekundit.

Võrreldes 2017. aastaga on abi- ja infokõnede arv tõusnud 10%. Selle üheks põhjuseks on maanteeinfo numbri 1510 liitumine Häirekeskusega 2017. aasta novembrist. 30 sekundi jooksul vastati keskmiselt 96% kõnedele.


Peamiselt helistatakse 1345-le transpordialaste probleemide tõttu, näiteks küsitakse infot ühistranspordi väljumiste kohta. Kalateadete ning loomadega seotud murede pärast helistatakse keskkonnainfo telefonile 1313. Numbrile 1510 helistatakse peamiselt teetööde pärast. Tuleohutuse ning tulega seotud infot uuritakse numbrilt 1524.

 

abi- ja infokõned