Arendused

eCall

eCall on teavitussüsteem, mille abil edastatakse Häirekeskusele hädaabiteade sõidukist ning tänu millele saab liiklusõnnetuse korral abi välja saata ka siis, kui kannatanud ei ole võimelised ise hädaabikõne tegema. Süsteemi eesmärk on tõsta ohutust ja vähendada surmajuhtumeid, vigastusi või varalist kahju liiklusõnnetuse korral. eCall toimib kõikjal Euroopas.

eCall teate saatmine toimub kas automaatselt või manuaalselt. Automaatselt aktiveerub seade näiteks liiklusõnnetuse korral, kuid vajadusel saab seda teha ka nupuvajutusega. Süsteemi käivitudes tehakse autost hädaabikõne Häirekeskusesse. Samuti näeb päästekorraldaja miinimumteavet auto kohta ja kaardil selle asukohta. Isegi, kui inimesed on liiklusõnnetuse tagajärjel kõnevõimetud, saab selle info põhjal abi teele saata.

Häirekeskus saab eCall teateid vastu võtta alates 1. oktoobrist 2017. Autotootjatel on kohustus paigaldada nõuetele vastav eCall seade uutele sõiduautodele ja kaubikutele, mis on Euroopa Liidus müügil alates 31. märtsist 2018.