Teksti suurus



Reavahe suurus



Kontrastsus


Taasta algseaded

Hädaabinumber 112 – alati kättesaadav

 

Hädaabinumber 112 on alati kättesaadav.  Häirekeskus vastab igale hädaabikõnele kiiresti ükskõik kust üle Eesti. 112-le vastamine ei ole jaotatud piirkonniti, see tähendab, et kõnele vastab esimene vaba päästekorraldaja ükskõik millises Häirekeskuse piirkondlikus keskuses. Tänu sellele puudub tavaolukorras hädaabinumbril 112 ootejärjekord ning hädasolija ei pea kiiret abi vajades ootama liinile pääsemist, sest iga sekund võib maksta elu.

   

Häirekeskus on seadnud eesmärgiks kõne vastu võtta 10 sekundi jooksul, elutähtsate sündmuste puhul esmane info vastu võtta 60 sekundi jooksul ja väljasõidukorraldus anda 30 sekundi jooksul. Seega kutsete puhul, kus abivajaja elu on ohus ning on vaja kiiret reageerimist, on kõne menetlemise aeg vastuvõtmisest abi välja saatmiseni 1 minut ja 40 sekundit. Eesmärkide seadmisel tuleb siiski arvestada iga juhtumi unikaalsusega ja konkreetsete asjaoludega, mis võivad kõne menetlemise aega mõjutada.

Ajakriteeriumid on eelkõige seatud kiirete, elutähtsate juhtumite lahendamiseks. Kõne töötlemise ja abi väljasaatmise kiirus tuleneb hädaabikutse prioriteedist, mille päästekorraldaja määrab helistaja ütluste põhjal. Pioriteedi määramisel hinnatakse sündmuse ohtlikkust, abivajaja seisundit ja muid asjaolusid. Kiirabi, pääste ja politsei sündmuste prioriteetidest saad lähemalt lugeda SIIT.

 

Hädaabinumber 112 töötab ööpäevaringselt ning vastab hädaabikõnele üldjuhul kuni 10 sekundi jooksul.

Telefonid
Päästeala infotelefon
1524
Kohalike omavalitsuste abitelefon
1345
Keskkonnainfo telefon
1313
Maanteeinfo telefon
1510