Teksti suurus



Reavahe suurus



Kontrastsus


Taasta algseaded

Õpeta lapsele hädaolukorras tegutsemist ja telefoni kasutamist. Õnnetus, kus on vaja kiiresti tegutseda, võib juhtuda siis, kui laps on üksi kooliteel või kodus. Niisugustes olukordades tegutsemist tuleks lapsega läbi mängida. Mäng ei tekita lapses hirmu. Mäng on lapse töö, sellisel viisil on hea ja lihtne õpetada lapsele ohuolukordades tegutsemist.

Õpeta, mida ja millises järjekorras tuleb kõnet tehes öeldaLastele 112

  • Räägi rahulikult, mis juhtus ja kas keegi on viga saanud
  • Ütle aadress või kirjelda asukohta
  • Kuula küsimusi ja vasta konkreetselt

Mängige läbi konkreetseid ohuolukordi, mille korral võib olla vaja helistada 112-le. Mõned näited:

  • kui märkad liiklusõnnetust;
  • kui märkad tulekahju;
  • kui inimene on maha kukkunud ja ei suuda püsti tõusta;
  • kui laps näeb, et teiselt lapselt varastatakse mobiiltelefon.


Räägi lisaks veel ka järgmistel teemadel

  • Tuleta lastele meelde, et 112-le helistamist ei tohi karta. Helistades saab laps abi ja nõu.
  • Räägi, et 112-le vastav telefonionu või -tädi küsib selleks, et saada rohkem infot olukorra kohta.
  • Selgita, et on oluline vastata esitatud küsimustele konkreetselt ja ruttu.
  • Selgita, et kõnet ei tohi katkestada enne, kui selleks on antud luba.
  • Selgita, et hädaabinumbril 112 saab helistada ka siis, kui helistamiseks ei ole raha. Räägi, kuidas sellises olukorras antud mobiiliga kõnet teha.
  • Selgita, et kiiret abi vajavate olukordade puhul on oluline helistada kohe 112, aga mitte emale-isale või sõpradele. Selgita, miks laps ei tohi end ära peita ja karistuse kartuses üldse helistamata jätta.

Räägi lapsele ka juhustest, mille korral ei ole 112-le helistamine kõige õigem lahendus. Tühikõned ummistavad hädaabinumbrile juurdepääsu ja võivad jätta kiire abita hättasattunud inimesed.

Telefonid
Päästeala infotelefon
1524
Kohalike omavalitsuste abitelefon
1345
Keskkonnainfo telefon
1313
Maanteeinfo telefon
1510